Cercar en aquest blog

dimarts, 26 de febrer del 2013

Imposible de Etiquetar

 








Setba Zona d'Art de Barcelona presenta, fins al 3 de març, les 38 peces seleccionades del Pimer Concurs d'Art "Imposible de etiquetar" convocat per Cerveses Alhambra amb la voluntat de convertir-se en una autèntica plataforma d'exhibició, difusió i suport als nous creadors, amb el propòsit de projectar les seves excel.lències en el camp de l'expressió artística i cultural, en general.





Aquesta primera convocatòria s'ha dirigit als estudiants dels últimus cursos de Belles Arts i d'Escoles d'Art públiques i privades de quatre ciutats espanyoles: Barcelona (Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona, Escola Superior de Disseny i Art La Llotja i Escola Deartibus; Bilbao (Facultat de Belles Arts de la Universitat del País Basc); Santander (Escola d'Art nº 1 de Cantàbria; i Madrid (Universitat Complutense de Madrid i les Escoles d'Art El Enclave i Decinti Villalón)




El jurat, compost per professors de les diverses facultats i escoles participants, ha seleccionat les 38 peces que s'exposen de les 150 obres originals i inèdites que s'hi van presentar, en camps creatius diversos, com ara la pintura, la fotografia, el videoart i l'escultura, de la mateixa manera que n'hauran de triar una per atorgar-li el Primer Premi del Concurs d'Art "Imposible de etiquetar" que consisteix en una beca, d'un mes de durada, per assistir a un curs de l'escola londineneca The University of Arts, que inclou també classes d'anglès a l'Escola de llengües High Holburn Street, en una decisió que es farà pública quan acabi l'exposició a Barcelona, que tanca també el recorregut itinerant que va començar a Madrid, tot passant també per Santander i Bilbao.


Actualment, que qualsevol creació contemporània resulta difícil d'etiquetar, trobo excel.lent que s'hagi creat un premi que projecta aquesta dificultat d'etiquetatge d'unes obres que, corresponents a creadors molt joves, encara resulten molt menys etiquetables, tot i que ja apunten camins de futur que el propi futur anirà concretant, fins a aconseguir que la millor etiqueta sigui el propi camí fet.


També em plau comprovar que l'etiqueta de les cerveses Alhambra s'associi a un premi  tan impossible d'etiquetar com aquest, demostrant fins a quin punt és important el paper de sponsor de l'art i de la cultura del món empresarial que aquesta marca representa.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada