Cercar en aquest blog

dijous, 13 de desembre del 2012

Art per Etiòpia


























L'artista catalana (Pals, 1968) Anna Agustí  Hontangas, ha canviat, progressivament, el seu paisatge empordanès, d'inspiració primera, per una terra africana que estima especialment, en tota la seva realitat física i humana, des que va adoptar les seves dues filles d'orígen etiòp, circumstància que l'ha fet molt més sensible a  la realitat d'un país que ha convertit ara en l'objectiu natural de l'exposició "Art per Etiòpia" que, amb caràcter de col.lectiva solidària per col.laborar, amb les seves vendes, amb el programa de salut materna infantil de la ONG IPI Cooperació, amb seu a Barcelona, s'inaugura demà divendres a les 8 del vespre a la Casa de Cultura de Girona, cedida noblement per la Diputació de Girona, de la qual depen, amb el suport de l'Ajuntament de Girona, i, basicament, amb la donació, desinteressada, per a causa tan justificada, de les 50 obres de 50 artistes d'arreu de Catalunya, entre els quals tinc el plaer de comptar-m'hi jo, que donem, d'aquesta manera, un dels millors sentits a la nostra relació amb la vida a través de l'art.
 





Sempre m'ha preocupat el benestar dels altres, sigui quina sigui la seva nacionalitat i, tot i no haver adoptat cap fill , entre d'altres coses, perquè els quatre naturals que he tingut no m'ho han permès, ni economicament, ni física, tinc, des de fa uns anys, apadrinades dues noies, una de Guinea Bissau, a través de la ONG Amic, i l'altra, filipina, per mitjà de la ONG Intervida, i, des que vaig viatjar, l'any passat, al cor de la realitat dels masaai tanzans, responc, sense ni pensar-m'ho, a qualsevol proposta que tingui Àfrica com a objectiu solidari, com vaig fer naturalment quan l'Anna em va comunicar, ja fa uns mesos, aquest projecte expositiu per a Etiòpia, que ara és ja una agradable realitat, des de demà, que s'inaugura, al dia 8 de gener, que es clausura, tot i que no s'hauria d'acabar mai la nostra energia per participar en accions similars, malgrat la crisi que patim també a casa nostra que, tot i la seva intensitat, no té res a veure amb la situació límit que pateixen, endemicament, països com Etiòpia.






T'encoratjo, doncs, a compartir amb nosaltres la inauguració de l'exposició "Art per Etiòpia", demà, divendres 14 de desembre, a les 8 del vespre, a la Casa de Cultura de Girona, amb la presentació de la ONG IPI Cooperació i l'adequat acompanyament musical de percussió africana a càrrec de l'Escola La Farga de Salt, de la mateixa manera que et suggereixo que, si has de fer algun regal nadalenc i encara no el tens clar, pensis en la possibilitat d'obsequiar els teus èssers estimats amb alguna de les obres d'aquesta exposició, col.laborant, paral.lelament a la seva justificada causa solidària, a la vegada que, si la teva economia encara t'ho permet, apadrinis algun infant d'arreu que et necessiti, perquè per quantitats econòmiqies molt petites obtindràs gran satifaccions morals i enormes emocions.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada