Cercar en aquest blog

diumenge, 22 d’abril del 2012

Marta Soriano

Tot i que, allunyat actualment de la informació d'estricte actualitat que m'exigia la meva feina com a professional dels mitjans de comunicació, radiofònics i televisius, dedico, habitualment, el meu blog a revisar la vida i miracles dels artistes, de tots els temps, que ja no són entre nosaltres, de tant en tant, també contemplo la imediatesa de l'existència quan, per amistat o interès, s'em presenta aquesta oportunitat.

 


 


Com ara que l'eco-artista i amiga Marta Soriano, em comunica que presenta el seu nou llibre "Talleres de arte con resíduos" (Editorial EcoHabitar), demà dilluns, 23 d'abril, a les 7 del vespre, a la sala de conferències de Can Comas, de l'Ajuntament de Pineda de Mar, de la mateixa manera que ho tornarà a fer, el dissabte 5 de maig, a les 4 de la tarda, a la sala 6 del Palau Sant Jordi de Barcelona, en el context d'una nova edició de la Fira Biocultura. I, així com ella ha tingut la gentilesa de comunicar-m'ho, jo també t'ho transmeto, per mitjà d'aquest blog, per si et plau conéixer l'essència de l'art ecològic que justifica la vida artística i personal de la Marta.




Navegant per al seu ordenat blog, he pogut recordar que vaig entrevistar Marta Soriano a Catalunya Ràdio en tres ocasions. La primera, el 25 de novembre de 1997, y la segona, el 26 de gener de 1998, en el context del meu programa "Babel", y la tercera, el 19 d'octubre de 2001, en els meus "Espais d'Art", quan "Babel" ja havia estat enviat, sense pietat, a la paperera de reciclatge, i tots els seus continguts, com tants altres, després, s'havien convertit en pura matèria de record nostàlgic del passat.



Fent un petit esforç de memòria, també he pogut recordar que, quan em movia pel territori català, en la Unitat Mòbil de Catalunya Ràdio, amagant-me per indrets diversos amb destacats valors culturals o socials, tots els diumenges al matí, durant sis anys, alimentant la meva secció "On és en Claudi?" del programa "El Suplement" d'en Xavier Solà,  en un joc de pistes, radiofònic que comportava premis diversos per als oïents que em trobaven, també vaig triar, tot i que no recordo exactament quan, una exposició que feia la Marta, amb les seves pintures i escultures de material reciclat, a Palafolls.



 

Ara doncs, tornant magicament al present, Marta Soriano, ens ofereix la possibilitat de conéixer, o de reconéixer, un món creatiu basat en el reciclatge, gràcies a una sensibilitat de respecte medi-ambiental i d'aprofitament de la deixalla industrial (susceptible de convertir-se en obra d'art) que se li va despertar des de ben joveneta, i que ha anat proclamant als quatre vents i arreu del món, per mitjà d'exposions, conferències i tallers pràctics, com els que justifiquen el contingut del seu nou llibre "Talleres de arte con resíduos".




Un llibre impresindible per conéixer i ampliar les teves pròpies capacitats imaginatives, a partir dels residus industrials, aplicables, tant a la remodelació dels teus hàbitats vivencials i, per tant, de la globalitat de l'existència, com en la creació d'autèntiques obres d'art, com les que la Marta adjunta com a il.lustracions idònies de les seves experimentades paraules.




Tots portem un eco-artista en el nostre interior, i nomès cal que, com el geni d'Aladí, es manifesti magicament, si aconseguim trobar els estímuls necessaris per fer-ho possible, i perquè la seva força es transmeti com la d'un eco...eco...eco....natural, d'infinita energia transformadora!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada