Cercar en aquest blog

dimarts, 23 d’agost del 2011

Jean-Honoré Fragonard

És tot un plaer, com vaig fent ultimament, rastrejar la història de l'art del passat, per revisar vides d'artistes que vaig conèixer, amb més o menys intensitat, quan, adolescent, estudiava Història de l'Art a Barcelona, il.lusionat per descobrir, tot i que aleshores potser massa academicament, els noms principals i les obres més significatives, de tot aquell univers plàstic que m'atreia poderosament i de manera absolutament natural. 


Espero que tu, amable lector internàutic, també visquis amb el mateix plaer que jo, aquesta personal revisió del passat que vaig fent, gairebé diariament, des del meu present, lliure de pressions de cap mena, amb la maduresa de la meva mirada experimentada, gràcies al treball sistemàtic de contemplació de la realitat de l'art, que he fet, entre la íntima devoció i la obligació més professional, al llarg de la meva vida.


Jean-Honoré Fragonard, el pintor i gravador francès d'estil rococó, és avui el nostre home, entre altres coses, perquè va morir a París el 22 d'agost de 1806, i, sobretot, perquè es va convertir, gracies a la seva gràcia innata per al dibuix i la pintura, en un dels grans pintos francesos de tots els temps, tot i que, durant mig segle va ser completament ignorat, fins al punt de ni aparèxier en algunes històries de l'art escrites, encara que, posteriorment, va tornar a ser redescobert, com faig jo avui, rebent els honors que li corresponien d'acord, naturalment, amb les modes circumstancials que van i venen segons com bufa el vent de la Història i dels costums socials de cada època.


Fragonard es va formar inicialment a París, però a Roma, posteriorment, va rebre l'impacte visual d'aquells jardins romàntics, amb les seves fonts, els seus temples i les seves terrasses, que van ser fonamentals quan va haver de definir pictoricament les seves propies escenografies, com a espais naturals per als seus retrats, les ses seves escenes familiars, els seus paisatges, i els seus temes històrics i mitològics, tractats sempre amb intensa sensualitat i gran lluminositat cromàtica.

Observa avui, si et plau, la vida i l'obra de Jean-Honoré Fragonard, el fill d'un sabater especialitzat en la confecció de guants, que amb les mans lliures i els seus pinzells, va esdevenir un dels grans pintors francesos de tots els temps, amb gran projecció universal!


http://es.wikipedia.org/wiki/Jean-Honor%C3%A9_Fragonard







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada