Cercar en aquest blog

divendres, 15 de juliol del 2011

El Centaure i l'Animal

Fins aquest diumenge, 17 de juliol, tens la possibilitat de veure, amb l'emoció que et correspongui, l'espectacle "El Centaure i l'Animal", el projecte artístic singular creat entre el domador i genet francès Bartabas i el mestre japonès de butó Ko Murobushi, que ocupa, amb la seva tenebrosa energia,  el Teatre Lliure Montjuïc en una proposta més del Grec 2011.


El butó o "dansa de les tenebres" va néixer al Japó l'any 1959 gràcies a la sensibilitat de Tatsumi Hijikata, l'autor de la primera peça d'aquest gènere escènic i el gran pare espiritual de Ko Murobushi, que continua desenvolupant aquesta disciplina que explora les més viscerals manifestacions de la violència, l'erotisme i la mort, per mitjà de moviments lents del cos, en posicions tenses i recargolades que pretenen trobar els punts de contacte entre el conscient i l'inconscient, i entre el món exterior i el món interior.


El butó de Ko Murobushi troba, en contacte amb el cavalls de Bartabas, un nou espai de reflexió, que parteix de la pròpia animalitat del cos humà per fondre's naturalment amb la d'aquests cavalls dirigits amb subtilesa pel genet francès, en un context de fosca lluminositat que sembla transportar-te cap a la teva pròpia dimensió desconeguda, entre la bellesa de la vida i el terror de l'existència, en els seus estadis més primigenis.


El moviment d'homes i cavalls ve acompanyat per una veu en off que recita els sis cants poètics que l'any 1869 va publicar el Comte de Lautréamont sota el títol de "Els cants de Maldoror", com a obra estranya i fosca que havia agradat molt als surrealistes i que, pel seu caràcter salvatge i animal, s'ajustava perfectament al projecte de Bartabas.


Tot i la estranya bellesa de l'espectacle, la meva sensibilitat s'hauria confomat amb una proposta més curta i intensa, amb menys paraula dita i més gest intuït, i amb una complicitat física i emocional més evident entre cavalls i genet, i mestre de butó.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada