Cercar en aquest blog

dimecres, 6 d’abril del 2011

Nits pintades

Obligat per un petit problema físic vaig haver de caminar (sóc un home sense cotxe) ahir a la nit, a quarts d'una, des de l'Hospital de Calella, fins a casa meva, a Sant Pol de Mar, en una passejada nocturna plena de suaus remors marines, de llums artificials, i de la fantàstica lluminositat d'unes estrelles que em van fer pensar immediatment en les nits estrellades que va pintar Vincent Van Gogh al llarg de la seva agitada vida.


L'experiència nocturna d'ahir fa que avui dediqui el meu bloc a tots els pintors que han sabut pintar el plàticament difícil espectacle nocturn, i especialment al meu sempre tant admirat Vincent, com a paradigma universal d'aquesta capacitat de captar les emocions nocturnes amb admirable sensibilitat.


Agraeïxo al petit accident d'ahir a la nit aquesta possibilitat de recordar avui aquestes pintures nocturnes, plenes d'estrelles, que em fan pensar que l'espectacle natural, sigui quin sigui i a l'hora que sigui, pot ser sempre susceptible de generar bellesa i una nova experiència vital emocionant i enriquidora.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada